En af de unikke fordele ved at være administrator ved Billy, er vores administratormodul. Administratormodulet rummer en lang række muligheder og styringsværktøjer til dit Billy-portefølje.
I denne artikel vil jeg fokusere på hvordan du via administratormodulet kan oprette og skifte mellem licenser.
Oprettelse af en virksomhed via administratormodulet gøres let og i nogle få simple skridt.
Efter at have logget på din administratorkonto, navigerer du til fanen i venstre side, som hedder "Kunder". Hernæst skal du vælge "Opret virksomhed" øverst til højre i dit skærmbillede (Se figur 1).
Herpå starter Billys oprettelses-flow (se figur 2).
Her skal der tages stilling til hvilken virksomhed der skal oprettes, og hvilken form for licens der passer til kunden.
Det første der skal udfyldes er virksomhedens CVR eller juridiske navn. Da Billy er integreret med CVR, så hentes stamdata automatisk efter valg af foreslået virksomhed.
OBS. er den stamdata Billy henter ind fra CVR misvisende, har du altid mulighed for at rette i dette. Det gør du ved at klikke på knappen under søgefeltet. Herpå kan du indtaste stamdata direkte.
TIP skal du oprette fx et forældrekøb uden CVR er det ved manuel indtastning du kan oprette disse. Dette kan lade sig gøre, da CVR-nummeret ikke er påkrævet.
Det næste der skal udfyldes er ejer af virksomheden. Med ejer menes hvem der ejer licensen i Billy, og altså ikke virksomhedens reelle/juridske ejer.
I udgangspunktet er anbefalingen, at du vælger "Admin", som ejer (altså dig/den administratorkonto du er en del af). Dette anbefales, da de virksomheder du opretter i udgangspunktet skal have fuld råderet over.
TIP de virksomheder du ejer i Billy er de virksomheder, du afregner for i Billy. Du kan altid se og administrere dine abonnementer i administratormodulet under "Abonnementer".
Slutteligt skal der vælges licens/abonnement for virksomheden.
Efter dette trykkes på "Opret virksomhed" og så er virksomheden nu aktiv og er at finde under "Kunder" i dit administratormodul.
TIP finder du ud af at kunden har behov for fx. Internal SMART, og ikke Internal PLUS, kan du altid opgraderer efter oprettelse. Virksomheden er altså ikke låst med ét abonnement (se figur 3). Du kan læse mere om interne licenser, hvis du har behov for at se forskellene.
Efter oprettelse af virksomheden skal virksomheden konfigureres korrekt, så du/kunden eller jer begge kan påbegynde regnskabet i Billy. Bemærk at har du oprettet Internal PLUS eller SMART, skal du huske at invitere din kunde så han/hun kan sende dig materiale og forbinde bank. Læs mere om roller og rettigheder.
TIP du kan også tildele din kunde rettighed til at skrive faktura din internal PLUS/SMART licens for 59 DKK/md.