Minuba tilbyder et system til fakturering, sagsstyring og ordrestyring, hvor du let kan fakturere på farten. Minuba hjælper dig med at holde styr på tilbud, ordrer, materialer og dokumenter ved at samle det på et sted, og som kan hjælpe med at effektivisere driften i virksomheden. Minuba har også lanceret en app kaldet Minuba Go til mindre virksomheder i håndværkerbranchen og servicebranchen.
Med integrationen mellem Billy og Minuba kan du gennem den automatiseret proces spare tid på både bogføring og administrationen, samt få et hurtigt overblik over dit salg.
Opret API-nøgle i Billy
Det er nemt at oprette en API-nøgle i Billy. Vi har lavet en simpel guide til hvordan du opretter en API-nøgle i Billy samtidig med at vi har lavet en kort video om oprettelsen af API-nøglen i Billy.
Opret API-nøgle i Minuba
- Først skal du logge ind på Minuba på app.minuba.dk
- Klik på tandhjulet i højre hjørne og vælg “Administration”
- Klik på “Brugere”
- Klik på dit eget navn på listen
- Rul ned til “Udvidet indstillinger”
- Klik på “Lav ny nøgle” og kopier Minuba api-nøglen
Opsæt integrationen fra Billy til Minuba
For at færdiggøre opsætningen af integrationen fra Billy til Minuba, skal begge API-nøgler sættes ind på denne integrationsside: https://minuba.billy.dk/login
Du sætter blot API-nøglerne ind fra hhv. Billy og Minuba i deres respektive felter, og derefter trykker “Godkend integration”
Vær opmærksom på at med Minuba integrationen, så overfører integrationen ordrene direkte til fakturamodulet i Billy hvor ordrenummer og fakturanummeret skal stemme overens for at ordren sendes over. Derfor anbefaler vi at man kun bruger Minuba integrationen i fakturamodulet og ikke opretter fakturaerne manuelt, da det gør at ordrenummer og fakturanummer ikke stemmer overens og dermed blokere overførslen.