Kassekladden kan være et godt redskab til at optimere bogføringsprocessen, da det går en smule hurtigere. Dog skal man have lidt viden om bogføring før vi anbefaler, at man tager det i brug.
Hvis du har lavet en udbetaling på en eksisterende regning, er det muligt at registrere og bogføre udbetalingen i kassekladden. Det vil denne artikel gennemgå.
Registrer udbetaling på en ubetalt regning
Først går vi ind i kassekladden.
- Vælg Bogføring.
- Vælg Kassekladde.
- Vælg L (Leverandørbetaling) i første felt.
- Vælg dato.
- Skriv en beskrivelse.
- Vælg regningen, som du har lavet betalingen for.
- Regningens fulde beløb bliver automatisk sat i debet.
- Vælg modkonto – typisk 5710 - bank eller privat udlægskonto.
- Klik Godkend alle.
I dette tilfælde vil regning nr. 6 fra Power A/S gå fra at være ubetalt til betalt, og pengene er trukket fra banken.