Billys funktioner gør regnskab sjovt. Få fakturamodul gratis,
eller prøv hele programmet i 30 dage.
Fakturering er en af kernefunktionerne i Billy. Derfor har vi gjort det nemt og effektivt at bruge, så det kun tager to minutter at oprette og sende en faktura.
Fakturamodulet har en smart oversigtsfunktion, så du lynhurtigt kan danne dig et overblik over, hvilke fakturaer dine kunder har betalt, og hvilke de mangler at betale. Du kan også nemt se, om der er kunder, som har overskredet betalingsfristen.
Når du sender en faktura via e-mail, kan du tilføje en personlig hilsen til din kunde. Og hvis det bliver nødvendigt, kan du også hurtigt se, om en kunde har åbnet din faktura.
Du vælger selv, om du vil sende en faktura som PDF-fil eller som et link til vores interaktive kundeportal, hvor din kunde kan se fakturaen, og let få adgang til tidligere sendte fakturaer. Uanset hvilken løsning du vælger, så er det let og enkelt for din kunde at betale dig.
Uanset hvilken måde du sender en faktura på, kan du altid vælge om dine kunder skal betale via bankoverførsel, kontant, med check eller gennem online kortbetaling.
Vælger du at lade dine kunder betale med online kortbetaling, får du markedets skarpeste aftale. Du får dag-til-dag udbetalinger, sikring mod 98% af forsøg af kortsvindel og et fast lavt transaktionsgebyr på kun 1,35 %.
Med vores fakturadesigner kan du designe dine egne personlige fakturaer med firmalogo, skriftetype og farver. Det giver et professionelt og personligt udtryk til dine fakturaer.
I fakturahistorikken får du et komplet overblik over alle de fakturaer, du har sendt til en specifik kunde.
Med denne funktion får du en notifikation på e-mail, hvis en faktura ikke kan leveres til din kundes e-mail. Levering af fakturaen kan eksempelvis mislykkes, hvis du har fået indtastet en ugyldig e-mail på din kunde, eller at mailen er havnet i kundens spamfilter. Det sker heldigvis ikke så ofte, men når det sker, er det rart at vide, så du kan følge op på det med det samme.
Du kan udskrive dine fakturaer som følgesedler, som du kan vedlægge, når du sender dine produkter til kunderne. Følgesedlerne giver din kunde et godt overblik over, hvad du fakturerer ham eller hende for.
Med denne funktion kan du let vedhæfte filer eller billeder til en faktura. Det giver mulighed for relevant information som eksempelvis betalingsbetingelser eller billeder af udført arbejde.
Du kan nemt og hurtigt oprette og sende en kreditnota, hvis det bliver nødvendigt.
Er du kommet til at indtaste noget forkert på en faktura eller regning, kan du let ændre det, uden at bekymre dig om konsekvenser for dit momsregnskab. Fejlsikringen i Billy laver automatisk et annulleringsbilag samt et nyt bilag, så dit momsregnskab straks korrigeres.
Valutaberegneren i Billy omregner automatisk valuta, så du har overblik over eventuelle valutagevinster eller -tab. Valutaberegneren følger automatisk Nationalbankens kurser.
Du kan give rabat på hele beløbet på en faktura eller på et enkelt produkt. Og du kan både give rabat som et kontantbeløb eller som en procentsats.
Den automatisk momsudregner sikrer, at der tilføjes korrekt moms på dine danske og udenlandske varer. Satserne i momsudregneren er altid opdateret efter SKATs momssatser. Du kan desuden vælge, om dine fakturaer skal være med eller uden moms som standard.
Med betalingsregistrering er det muligt at registrere en overførsel fra en kunde som betaling for flere fakturaer på én gang eller som delvis betaling for en enkelt faktura. En tidligere overbetaling fra en kunde kan på den måde bruges til at betale efterfølgende fakturaer.
Du kan naturligvis også nemt håndtere acontobetalinger fra kunder. Det kan du læse mere om her.
Det er lovpligtigt at nummerere fakturaer. Derfor bliver dine fakturaer automatisk tildelt et fortløbende fakturanummer, men du har også mulighed for manuelt at give dine fakturaer et nummer.
Du kan selv vælge sprog på dine fakturaer, så sproget passer til din kunde. På nuværende tidspunkt kan du vælge dansk og engelsk.
Du kan automatisk overføre oplysninger om produkter fra eksterne it-systemer, som eksempelvis dit lønsystem eller din webshop. Det sparer dig for tid og dobbeltarbejde, når du arbejder i dit regnskab.
Hvis du har flere virksomhedsnavne og aktiviteter tilknyttet samme CVR-nummer, kan du i Billy nemt håndtere disse binavne, så de fremgår på relevante fakturaer. Du kan angive et alternativt virksomhedsnavn, telefonnummer og e-mail, som skal stå på fakturaerne. På den måde kan dine kunder nemt se, hvilket virksomhedsnavn fakturaen kommer fra, og du undgår unødig forvirring.