- Praktik og hands-on erfaring
- Bogholderi i den virkelige verden
- Den stejle læringskurve
- Det gode møde med kunden
- Arbejdsmiljø og fremtidsudsigter
Mød Samil, den 31-årige finansøkonomstuderende, der har kastet sig ud i et praktikforløb hos Billy. Vi har taget en snak med ham om, hvordan det er at være i praktik og hvad han har fået ud af det.
Samil er midt i sin finansøkonomuddannelse og han ser praktikopholdet hos Billy’s supportafdeling, som en fantastisk mulighed for at omsætte teoretisk viden til praktisk erfaring og hjælpe kunder med bogføringsmæssige udfordringer.
Praktik og hands-on erfaring
En af de første ting, der rammer Samil som praktikant hos Billy, er den praktiske erfaring og den hands-on tilgang, der kendetegner supportafdelingen, hvor han dagligt tager imod opkald og chats fra kunder. Han fortæller, at han får meget ud af at bruge sin uddannelsesmæssige baggrund for at løse komplekse bogføringsproblemer, og han deler sin glæde over den læringsproces, han oplever.
"Jeg kan virkelig godt lide, at vi bare bliver smidt ud i tingene. Det gør mig bedre, fordi jeg også selv sidder på Billy-appen og kigger på regninger og fakturaer. Så jeg lærer løbende nye ting” fortæller Samil.
Bogholderi i den virkelige verden
Samil deler også, hvordan hans studieretning i bogholderi og revision integrerer perfekt med hans praktik i supporten. Han finder en direkte sammenhæng mellem teori og praksis og fortæller:
"Jeg har valgt en studieretning i forhold til bogholderi og revision, så det giver en rigtig god viden om, hvordan det er i den virkelige verden.”
Praktikopholdet hos Billy inkluderer også en hovedopgave, hvor Samil skal analysere et problem i virksomheden og komme med løsningsforslag. Selvom han ikke har fundet vinklen endnu, ser han frem til at kombinere teori og praksis i sin opgave og bringe værdifulde indsigter til virksomheden.
Den stejle læringskurve
"Det var selvfølgelig lidt svært i starten, fordi jeg ikke kendte så meget til programmet. Men jeg vidste altid, at min leder og kolleger havde min ryg, så jeg bare kunne spørge løs,” forsætter Samil. En typisk dag som praktikant hos Billy indebærer at besvare opkald og chats, se regninger og fakturaer i systemet samt løbende læring gennem interaktion med kunderne. Samil værdsætter, at Billy giver praktikanterne hands-on erfaring fra dag ét og skaber et trygt miljø, hvor man kan stille spørgsmål og lære af erfarne kolleger. Han fortæller desuden, at det er utrolig givende at lære et konkret program og at han selv bliver klogere, når han hjælper kunderne.
Det gode møde med kunden
Som en del af supportteamet, er man i kontakt med rigtig mange mennesker i løbet af en dag.
Han fremhæver, at det at få anerkendelse fra kunder, især i form af positive anmeldelser, motiverer ham og giver ham lyst til at hjælpe den næste endnu bedre.
"Jeg har haft nogle kunder, der for eksempel har rost mig og skrevet en anmeldelse derefter. Det giver mig selvtillid og motivation.” Samil forsætter og fortæller, at han sætter pris på den konkrete erfaring og viden, han opnår, hvilket, som bonus, også gør ham i stand til at hjælpe venner med deres regnskab.
Arbejdsmiljø og fremtidsudsigter
Selvom han kun har haft positive oplevelser, erkender Samil, at der kan være udfordrende kunder, men det positive sammenhold blandt kolleger og støtte fra ledelsen hjælper med at håndtere situationerne og ser frem til at fortsætte sit praktikforløb. "Jeg glæder mig altid til at komme ind. Det er et dejligt kontor, god kaffe og gode mennesker. Det giver en god motivation til at møde på arbejde”
Afslutningsvis fortæller Samil at ved at omfavne udfordringerne ved praktikopholdet hos Billy får han en masse god erfaring, blandt andet fordi han er i tæt kontakt med kunderne. Han understreger vigtigheden af at vælge et praktiksted, der motiverer og skaber en lærerig oplevelse, hvilket han mener, at Billy gør med stor succes.
Vi håber, at denne artikel har givet dig et dybere indblik i Billys supportafdeling og de dedikerede medarbejdere, der arbejder hårdt for at sikre en problemfri oplevelse med kunderne. Målet er altid at levere enestående support, der matcher eller overgår forventningerne. Skulle du have yderligere spørgsmål eller behov for hjælp, er vores supportteam altid klar til at hjælpe med et smil.