Uanset om du har en webshop, en butik eller begge dele, skal du vælge en betalingsløsning, der gør det muligt at modtage betaling fra dine kunder.
I Billy samarbejder vi med de bedste integrationer, så alle dele af din forretning snakker sammen. Prøv Billy gratis.
Der findes mange forskellige betalingsløsninger, og hvilken en du skal vælge afhænger af virksomhedens budget, målgruppe og behov.
Hvad består en betalingsløsning af?
En betalingsløsning til en webshop består af to dele:
- En betalingsgateway: den tjeneste der gør det muligt for virksomheden at modtage online betalinger ofte gennem et betalingsvindue
- En indløsningsaftale: den del der afgør hvilke betalingsmetoder virksomheden kan modtage, og som også sørger for at trække pengene på kundens konto
Mange udbydere tilbyder en komplet løsning, hvor både betalingsgateway og indløsningsaftale indgår i pakken. Denne løsning vælger mange, fordi det er hurtigere end at lave særskilte aftaler.
Betalingsløsning til butik
Hvis du har en fysisk butik, vil din betalingsløsning bestå af en betalingsterminal og en indløsningsaftale. Ligesom ved online betalingsløsninger, kan du ofte få en samlet pakke hos de forskellige udbydere. Du bør også overveje hvilken type betalingsterminal udbyderen tilbyder - er det en stationær eller trådløs betalingsterminal, og kan du leje en ekstra terminal, hvis det bliver nødvendigt?
Mobile betalingsløsninger
Flere og flere vælger at bruge mobilen til at betale i butikker og online, så man slipper for at hive kortet frem. Det kan lade sig gøre ved hjælp af betalingsformer som Mobilepay, Apple Pay og Google Pay. Heldigvis er der flere indløsere, der har en aftale med disse mobile betalingsløsninger, så du hurtigt kan introducere dem på din webshop eller i din butik.
Hvilken betalingsløsning skal jeg vælge?
Inden du vælger din betalingsløsning, skal du overveje et par ting. Vil du gerne hurtigt i gang, kan det være en fordel at vælge en samlet løsning, så du ikke skal vente på at blive godkendt af en indløser.
Det er også vigtigt, at du overvejer, hvad der er vigtigt for din målgruppe - er der fx nogle bestemte betalingsmetoder de vægter højt, er de meget på farten mm. Dette er nogle vigtige overvejelser, da de kan have væsentlig betydning for din virksomheds konvertering.
Du skal også overveje, om du har behov for dansk support og om betalingsløsningen har nyttige integrationer med fx dit webshop system og dit regnskabsprogram.